کد خبر: ۱۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
رئیس جمهور لبنان طی نشست دولت با تاکید به مقابله با نوسانات مشکوک نرخ دلار در این کشور اظهار داشت که افزایش نرخ ارز یک برنامه از پیش‌تهیه شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد،«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان ، در ابتدای نشست شورای وزیران  روز گذشته  تاکید کرد که افزایش غیرموجه قیمت دلار سوالاتی برای ما ایجاد کرد که آیا قیمت اعلام شده دلار شایعه است و مخالفان درپی اهداف سیاسی خود هستند؟ آیا این یک بازی سیاسی یا بانکی است؟ یا مساله چیز دیگری است؟

میشل عون ابراز کرد که کارشناسان مالی معتقدند که ممکن نیست دلار یا هر ارز دیگری خلال چند ساعت تا این حد افزایش یابد این اتفاق یک برنامه از پیش‌تهیه شده است که برای مقابله با آن باید دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور لبنان در ادامه خاطرنشان کرد که تدابیری در نظر داریم تا دوشنبه آینده بانک مرکزی با هدف تقویت لیره، دلار را به بازار لبنان تزریق کند.

میش عون اشاره کرد که خسارت‌های سنگین موجود در نظام پولی و افزایش قیمت دلار در برابر لیره را باید دولت، بانک مرکزی و بانک های تجاری متحمل شوند، نه سپرده گذاران.

در ادامه این نشست «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان نیز به نوبه خود تاکید کرد که لبنان توانایی تحمل فتنه‌های جدید را ندارد و دولت اقدامات سختگیرانه‌ای برای پایان دادن به اقدامات فتنه گران اتخاذ می‌کند و این اقدامات باید عملی شود تا دولت و کشور را از فتنه‌ها و آشوب‌ها مصون دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار